Apotheek De Ringvaart

home  /  referenties
Apotheek De Ringvaart

Erik Evers

Door mijn voorganger ben ik in contact gekomen met Andersom Organiseren. Zij heeft het werksymposium gevolgd en was direct enthousiast. De vraag was of we met minder mensen hetzelfde werk kunnen blijven doen, zonder dat de wachttijden enorm oplopen. Met één assistente minder is dit heel goed gelukt en de wachttijden zijn zelfs nog korter geworden!

De grote verandering is dat de klant nu echt centraal staat bij alle 'taken' van de medewerkers. Het hele team heeft nu continue het gevoel: wat kan ik nu zelf doen om de klant nog beter en sneller te helpen.

De manier van werken zoals Andersom dat doet is dusdanig anders dan voorheen, dat had ik zelf niet kunnen bedenken.


Hanne Kluijt

Het contact met Andersom Organiseren was heel goed; Ze zijn vriendelijk, helder, behulpzaam en ondersteunend en gebruiken geen moeilijke woorden. De terugkoppeling van de interviews was ook helder, bondig en goed samengevat.

De grootste verandering is dat we niet meer hoeven te zoeken. Dat bespaart veel tijd. Je kunt de cliënten veel sneller helpen. We hadden het wel fijn gevonden als Andersom een paar weken na het traject nog eens langs was gekomen om de nieuwe werkwijze te evalueren. Ook omdat je later toch weer wat vragen hebt. Na een paar maanden hebben we Birgit gevraagd nog eens langs te komen. Zij heeft alles weer aangescherpt en nu loopt het weer beter.